Selasa, 22 Juni 2010





Agrowisata di Pagergunung (Agricultural Tourism in Pagergunung)

Pagergunung juga memiliki daya tarik di bidang pertanian. Merupakan hal yang menarik untuk dapat mengamati dari dekat usaha masyarakat di bidang ini, selain letak lahan yang berada di lereng pegunungan, komoditi yang menjadi hasil usaha pertanian Pagergunung juga menarik untuk diamati.

Pertanian Pagergunung menghasilkan sayuran dan tanaman pangan yang menjadi unggulan para petani, Pagergunung juga punya ikon di bidang partanian tanaman pangan yaitu Padi Jawa dan Ketan Jawa yang memliliki berbagai keistimewaan dibandingkan beras/ketan dari dataran rendah.

Pagergunung also has an attraction in agriculture. It is an interesting experience to observe the villagers who worked in this particular sector, the farm lands are located on the mountain valley, the comdodities produced by the Pagergunung agriculture is also interesting to be observed.

Pagergunung agriculture produced vegetables and food plantations that farmers relied on, Pagergunung has some iconic agricultural food plantation comodities which are Javanese rice and Javanese sticky rice that possesed various superiority compared to the rice grown in the lower lands.


1 komentar: